Lamborghini Urraca
Lamborghini Urraca
Z Wikipédie, otvorenej encyklopédie
Tento článok potrebuje ďalšie citácie overenia. Prosím, pomôžte vylepšiť tento článok nedokonalý spoľahlivých zdrojov. Nedoložené materiál môže byť napadnutá a odstrániť. (November 2008)
Lamborghini Urraco | |
---|---|
![]() |
|
Overview | |
Manufacturer | Lamborghini |
Production | 1973-1979 |
Assembly | Sant'Agata Bolognese, Italy |
Designer | Marcello Gandini at Bertone[1] |
Body and chassis | |
Class | Sports car |
Body style | 2+2 coupé |
Layout | RMR-T |
Related | Lamborghini Silhouette Lamborghini Jalpa |
Powertrain | |
Engine | 2.0 L (122 cu in) V8 engine (P200) 2.5 L (153 cu in) V8 engine (P250) 3.0 L (183 cu in) V8 engine (P300 & P111) |
Dimensions | |
Wheelbase | 2,450 mm (96.5 in) |
Length | 4,250 mm (167.3 in) |
Width | 1,760 mm (69.3 in) |
Height | 1,160 mm (45.7 in) |
Chronology | |
Successor | Lamborghini Jalp |
Chronológia
Nástupca Lamborghini Jalpa
Lamborghini Urraca je 2 + 2 športové auto vyrábané talianskej automobilky Lamborghini. To bol predstavený na autosalóne v Turíne v roku 1970, ale nebola do predaja až do roku 1973; výroba skončila v roku 1979. To bolo menované po chovu býkov.
Obsah
1. História
2 Špecifikácie a výkon
3 Odkazy
4 Zdroje
História
Vozidlo je 2 + 2 kupé s telom navrhol Marcello Gandini, v čase, keď pracoval pre Carrozzeria Bertone. [1] Skôr než byť ďalší superšport, rovnako ako Lamborghini Miura, Urraca bol cenovo dostupnejšie, alternatíva k súčasnému Ferrari Dino a Maserati Merak.
Keď sa výroba prestala v roku 1979, bolo 791 Urracos bola postavená. Dvadsať jedna z nich bola Urraca P111 (P250 Tipo 111) pre americký trh. Na dosiahnutie súladu s americkými predpismi, tieto vozidlá mali väčšie predné nárazníky a kontroly emisií, druhá za následok menší výkon pre americkú verziu. Iné verzie Urraca boli Urraca P200, P250 a Urraca Urraca P300 s 2 l, 2,5 l, a 3 l V-8, resp.
Ako Lamborghini Silhouette, s odnímateľným strešným panelom, a jeho nástupca Lamborghini Jalpa, s V-8, motor 3,5 l, boli založené na Urraca.