Lamborghini LM002
Lamborghini LM002 je SUV, ktorý bol postavený Lamborghini automobilka v rokoch 1986 a 1993. LM002 bol neobvyklý odjazd pre Lamborghini, ktoré v tej dobe, bol známy predovšetkým pre vysoko výkonné veľkých tourers a športových vozidiel. LM002 je tiež prvý s pohonom všetkých kolies modelu vyrába Lamborghini.
Zadný pohľad na 1989 LM002
Jediný majetok Lamborghini v histórii na mieru Hassanal Bolkiah, Sultan Brunej.
Lamborghini postavil svoj prvý vojenský voz, prototyp vozidla s kódovým označením "Cheetah", v roku 1977. Lamborghini navrhol vozidlo s nádejou, že ju predal spoločnosti prieskumu ropy a odvetví výroby. [3] Pôvodný prototyp Cheetah mal spätných namontoval motor Chrysler V8. Iba Hotový prototyp bol nikdy testovaná americkou armádou, iba preukázané, že im jeho návrhára, Rodney PHARIS. Neskôr bola predaná Teledyne Continental Motors podľa MTI a je zrejme ešte v USA. To viedlo k rozvoju Lamborghini LM001, ktorý bol veľmi podobný Gepard, ale mal motor V8 AMC.
Nakoniec sa zistilo, že motor je namontovaný v zadnej spôsobila príliš veľa nepriaznivých jazdné vlastnosti v offroad vozidlá a LMA002 bol postavený úplne nový podvozok, pohybujúce sa motor (teraz V12 z Lamborghini Countach) na prednej strane , Po dlhom testovaní a pozmeňovanie prototypu, to bolo nakoniec má poradové číslo, a stal sa prvým LM002. Výrobný model bol predstavený na autosalóne v Bruseli v roku 1986. To bol nazvaný "Rambo-Lambo". [4] Civilné modely boli vybavené luxusným balíčkom plným, vrátane plnej kožené čalúnenie, tónované elektrické ovládanie okien, klimatizácia, a premium stereo namontovaný strešný konzoly. Na splnenie potrieb v pneumatikách vozidla, Lamborghini poveril Pirelli k vytvoreniu pneumatiky Pirelli Scorpion s zvyku, run-flat dizajn behúňa. Tie boli vyrobené špeciálne pre LM a bol ponúkaný v dvoch rôznych prevedeniach dezénu, jeden pre zmiešané použitie a druhý len na použitie v piesku. Tieto pneumatiky by mohli spustiť prakticky plochý bez rizika a zvládne púštne teplo, zaťaženie a rýchlosti z LM. LM002 bol vybavený 290 l palivovej nádrže.
Pre tých, ktorí vyžadujú ešte väčší výkon, typ Lamborghini L804 7,2l marine V12, viac obyčajne nájdený v 1. triedy offshore motorové, môžu byť špecifikované.
V roku 1988, Lamborghini LM002 poslal do tímu špeciálnych technikov s cieľom, aby bolo spôsobilé účasť v Paríži Rallye Dakar. Vyzliekli to niečo, čo by pridanej zbytočné hmotnosť a dali mu vylepšený odpruženie, úpravy motora, ktorý ho priviedol do 600 koní (450 kW), plná klietka, plexiskla okná a GPS zariadení. Financovanie vybehol pred tým, než mohla oficiálne vstúpil do súťaže, aj keď sa zúčastnila Rallye des faraónov v Egypte a ďalšie v Grécku, v oboch prípadoch poháňané Sandro Munari.
Blízko ku koncu produkcie LM002 je, Turín, založený majiteľ AUTOSHOP Salvatore Diomante vytvoril jedno-off "realitné" verziu uzavretím oblasti chrbta a zvýšenie strechy. Toto významne pridaný do interiéru miestnosti.
Dňa 18. júla 2004 na americkej vojenskej základni neďaleko Baqubah, členovia americkej armády použil LM002, ktorý patril k Udaj Husajn simulovať účinky autá
Lamborghini LM002 | |
---|---|
![]() |
|
Overview | |
Manufacturer | Lamborghini |
Also called | "Rambo Lambo" |
Production | 1986–1993 328 produced[1][2] |
Body and chassis | |
Class | Sport utility vehicle |
Body style | 4-door Pickup, 4-door Sport Utility Truck |
Layout | F4 |
Platform | tubular steel frame riveted aluminium body panels |
Related | Lamborghini Countach |
Powertrain | |
Engine | 5167 cc V12 7.2 L L804 marine V12 |
Transmission | 5-speed Manual |
Dimensions | |
Wheelbase | 2,950 mm (116.1 in) [1] |
Length | 4,790 mm (188.6 in) [1] |
Width | 2,000 mm (78.7 in) [1] |
Height | 1,850 mm (72.8 in) [1] |
Curb weight | 2,700 kg (5,952 lb) [1] |
Chronology | |
Predecessor | Lamborghini Cheetah |
Successor | Lamborghini Urus |