Lamborghini Islero
Lamborghini Isler
Z Wikipédie, otvorenej encyklopédie
Lamborghini Isler
1969 Lamborghini Isler S - fvr.jpg
Lamborghini Isler S
Prehľad
Výrobca Lamborghini
Výrobné 1968-1969
Isler: 125 jednotiek
Isler S: 100 jednotiek
Celkom: 225 jednotiek
Designer Mario Marazzi na Carrozzeria Marazzi
Telo a podvozok
Class Športové vozidlo
Karosérie 2 + 2 kupé
Layout FR layout
Platforma trubkový oceľový rám
nitované hliníkové panely karosérie
Powertrain
Motor 3929 cc 60 ° V12
Päťstupňová prevodovka, reverzné manuálna plne synchronizovaná
Rozmery
Rázvor 100,25 v (2546 mm)
Dĺžka 178 v (4521 mm)
Šírka 68 v (1727 mm)
Výška 50 (1270 mm)
Pohotovostná hmotnosť 1315 kg (2899 libra) [1]
Chronológia
Predchodca Lamborghini 400GT
Nástupca Lamborghini Jarama
Lamborghini Isler je športové auto vyrába talianskej automobilky Lamborghini v rokoch 1968 až 1969. Bolo to náhrada za 400GT a predstavoval motor Lamborghini V12. Voz debutoval v roku 1968 v Ženeve Auto Show. Isler (vyslovuje sa "EEZ-Lehr-oh"), bola pomenovaná po Miura býka, ktorý zabil známy matador Manuel Rodriguez "Manolete" na 28.augusta 1947 (Lamborghini tiež produkoval auto s názvom Miura, 1966-1973).
História [upraviť]
Od Carrozzeria Touring, spoločnosť, ktorá bola navrhnutá podvozok Lamborghini, bol konkurz, Carrozzeria Marazzi bol ďalší logickou voľbou, pretože bola financovaná Mario Marazzi, starý zamestnanec Touring. Dizajn bol v podstate rebody na 400GT, ale trať bola zmenená, aby bolo možné širšie pneumatiky a zatiaľ čo ISLER telo trpí nedostatkom správne uloženie medzi panelmi, jeho dobrú vonkajšiu viditeľnosti, priestrannejší interiér, a oveľa lepšie odhlučnenie robil to zlepšenie oproti predchádzajúcim modelom. To malo 325 brzdový koní (242 kW, 330 PS) 4,0 L (3929 cc) V12 motor, prevodovka a päťstupňová, plne nezávislé zavesenie a kotúčové brzdy. Jeho najvyššia rýchlosť bol ohodnotený na 154 mph (248 km / h) a zrýchlenie z nuly na 60 mph (97 km / h) trvalo 6,4 sekundy. [2] Iba 125 Isleros boli postavené. Pri odchode z továrne ISLER pôvodne namontované Pirelli Cinturato 205VR15 pneumatík (CN72).
Aktualizované Isler, prezývaný Isler S, bol prepustený v roku 1969. Motor v tomto modeli bol naladený na 350 koní (260 brzdy kW, 350 PS), ale krútiaci moment zostal rovnaký. Tam bolo pomerne málo zmien styling vrátane brightwork slepých otvorov na predné blatníky, rozšírené kapucňou kopček (čo privádzaného vzduchu do interiéru vozidla, nie motora), mierne rozšírený blatníky, tónované okná, guľaté bočné obrysové svetlá ( miesto slzy na pôvodnú) a pevnú časť vo okná dverí. Rôzne ďalšie zmeny obsahovali väčšie brzdové kotúče, prepracovaný zadné odpruženie a vylepšené palubnej dosky a interiéru. Najvyššia rýchlosť S zlepšil na 161 mph (259 km / h) a zrýchlenie z nuly na 60 mph 6,2 sekundy. [3] Iba 100 príklady ISLER S boli postavené, čím sa produkcia celkovo o ISLER štítku na 225 automobilov , Ferruccio Lamborghini sám odišiel ISLER počas tej doby - rovnako ako jeho brat Edmondo. Vozidlo je tiež známy pre svoje vystúpenie v Roger Moore thriller Muž, ktorý sám straší.
[Upraviť preklad]
Vyskoč ^ "ISLER". carsfromitaly.net. Archivovaných od originálu na 2011-07-21. Citované 2008-03-19.
Skok hore ^ "www.QV500.com - Lamborghini ISLER Časť 1: 400 GT Isler". qv500.com. Archivovaných od originálu na 2011-07-05. Citované 2008-03-19.
Skok hore ^ "www.QV500.com - Lamborghini ISLER Časť 2: 400 GT Isler S". qv500.com. Archivovaných od originálu na 2011-07-05. Citované 2008-03-19.
Lamborghini Islero | |
---|---|
![]() Lamborghini Islero S
|
|
Overview | |
Manufacturer | Lamborghini |
Production | 1968-69 Islero: 125 units Islero S: 100 units Total: 225 units |
Designer | Mario Marazzi at Carrozzeria Marazzi |
Body and chassis | |
Class | Sports car |
Body style | 2+2 Coupé |
Layout | FR layout |
Platform | tubular steel frame riveted aluminium body panels |
Powertrain | |
Engine | 3929 cc 60° V12 |
Transmission | five-speed, reverse manual all-synchromesh |
Dimensions | |
Wheelbase | 100.25 in (2,546 mm) |
Length | 178 in (4,521 mm) |
Width | 68 in (1,727 mm) |
Height | 50 in (1,270 mm) |
Curb weight | 1,315 kg (2,899 lb)[1] |
Chronology | |
Predecessor | Lamborghini 400GT |
Successor | Lamborghini Jarama |